5 marketingových chyb, které stojí e-shopy zbytečně peníze (a jak se jim vyhnout) V dnešní době už nestačí mít jen hezký web a dobrý produkt. E-shopů je plný internet, ale jen málo z nich ví, jak opravdu oslovit zákazníka a proměnit návštěvníky v kupující. V tomto článku se podíváme na 5 častých marketingových chyb, které firmy dělají – a na jednoduché způsoby, jak je napravit. 1. Mluvíte hlavně o sobě, ne o zákazníkovi „Máme ty nejlepší produkty.“ „Jsme tady už od roku 2009.“ „Používáme jen kvalitní materiály.“ Zní vám to povědomě? Pokud ano, je čas se zamyslet, jestli vaše marketingové texty mluví o vás, nebo o zákazníkovi. Lidé chtějí slyšet, jak jim pomůžete, co jim ulehčíte, co získají – ne jen historii firmy. Jak to opravit: Přepište hlavní texty na webu tak, aby odpovídaly na otázku: „Co z toho budu mít já jako zákazník?“ 2. Chybí vám e-mail marketing (nebo ho využíváte špatně) Mnoho e-shopů sbírá e-maily, ale nekomunikuje. Jiní zase posílají jen slevové nabídky. Výsledkem je buď spam, nebo mrtvá databáze. Jak to opravit: - Nastavte automatické e-maily (např. po opuštění košíku, uvítací e-mail, tipy k nákupu) - Posílejte hodnotný obsah – např. „Jak vybrat správnou matraci“ místo „Sleva 10 %“ 3. Nedůvěra kvůli chybějícím recenzím a sociálním důkazům Zákazníci věří zákazníkům – ne marketingu. Pokud na webu chybí recenze, fotky od reálných lidí nebo zmínky v médiích, důvěra klesá. Jak to opravit: - Sbírejte recenze automaticky (např. pomocí e-mailu po doručení zboží) - Vystavujte recenze na viditelném místě - Sdílejte reálné fotky zákazníků na sociálních sítích 4. Slabý popis produktů Popisky typu „černé tričko, bavlna, velikost M“ už dnes nestačí. Lidé chtějí vědět proč si to koupit, kdy se jim to hodí, jak se v tom budou cítit. Jak to opravit: - Pište jazykem zákazníka (ne technickým žargonem) - Zdůrazněte výhody pro zákazníka