Co je SEO?

Tento akronym pochází z anglického označení Search Engine Optimization, v češtině je tedy známá nejen pod zkratkou SEO, ale také pod označení
Cílem optimalizace je dostat váš web nebo resp. vybraná klíčová slova na přední pozice v organickém (přirozeném a neplaceném) vyhledávání. Málokterý cílový zákazník totiž bude prohledávat výsledky zašité na páté nebo dokonce desáté straně. Správně provedené SEO by vám tedy mělo přinést nejen lepší pozice, ale samozřejmě také zajistit dlouhodobý přísun neplacené návštěvnosti.
Prvním krokem optimalizace by určitě měla být důkladná SEO analýza či alespoň online SEO test. Ty nám ukážou, jak si náš web v současné situaci stojí a na čem je potřeba nejvíce máknout. Před zahájením samotné optimalizace by měly být také odstraněny případné chyby a technické nedostatky, které by mohly bránit správné indexaci.
Následovat by měla opět analýza, která bude zaměřena na zjištění vhodných klíčových slov a výrazů. Těch, které chceme ve výsledcích vyhledávání podpořit. A pak už začne série všech potřebných úkonů od samotného otextování webu, přes získání zpětných odkazů až po první úspěchy a posuny. S přibývající návštěvností bychom i nadále měli umět pracovat, kontrolovat nejen konverze či míru opuštění stránky, ale také další faktory. Ty jsou totiž dalším nezbytným SEO ukazatelem.