Jak na SEO?

Ať už se tedy pustíte do studia nebo jen začnete hledat tvůrce pro jednotlivé SEO úkony, určitě se vám bude hodit pár rad do začátku.
Prvním kroky by určitě měly vést k důkladné analýze nebo alespoň kvalitnímu SEO testu. Bude totiž potřeba zjistit, jak na tom v současné chvíli váš web či e-shop je. Analýza by měla odhalit nejen aktuální pozice ve vyhledávačích, ale především také možné problémy či nedostatky. I perfektně zvládnutá práce bude k ničemu, pokud budou na webu například technické chyby bránící indexaci.
Další v pořadí je opět analýza. Tentokrát ale analýza klíčových slov. Vypracovat vám ji mohou nejrůznější doplňky a programy, ale také SEO specialisté. Určitě se však nenechte odbýt příliš obecnými výrazy - například dámské oblečení. Práce, kterou byste věnovali solidnímu umístění na takto konkurenční výraz by se vám stejně příliš nevyplatila. Pokud vám nejde jen o návštěvnost, ale především o dobré konverze a tedy navýšení zisků, zaměřte se na konkrétní výrazy - například dámský bavlněný rolák. Tedy to, co zákazník skutečně hledá.
Po výběru klíčových slov, je určitě nezbytné jimi web správně osadit. Začněte u toho nejdůležitějšího - tedy u meta informací title a description, pokračujte u nadpisů H1, H2 ... až dojdete k samotnému obsahu webu. Snažte se, samozřejmě s mírou, využívat klíčová slova u článků, popisů, produktů a v dalších textech. Nikdy však ne na úkor toho, jak web či jeho obsah působí na zákazníka.
V další fázi by měl nastat prostor pro linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů. Zde si dávejte velký pozor. Vyvarujte se nákupu odkazů, vždy zvažte jejich relevantnost a především neztrácejte kontrolu nad těmi stávajícími. Vyhledávače by vás za to mohly rychle potrestat.
Hlavní úkoly máte nyní za sebou a je na čase se začít věnovat sledování pokroků pozic, samotné návštěvnosti a jejich konverzí nebo chování zákazníků. Dávejte si pozor na míru okamžitého opuštění stránek a při jakékoliv odchylce se vždy snažte najít její příčinu a vhodné řešení.
Kdo mi SEO udělá?

Nechcete se spoléhat na SEO agentury? Chcete mít optimalizaci svého projektu pevně pod kontrolou? Nabízejí se vám hned dvě možnosti. Buďto začněte s důkladným studiem jednotlivých položek, které jsou pro SEO nezbytné, nebo si potřebné úkony nechte vypracovat SEO specialisty. Třeba těmi ze Stovkomatu.