Jak analyzovat a měřit návštěvnost na Instagramu?
Pokud to s Instagramem myslíte vážně, neobejdete se bez důkladného měření a vyhodnocování návštěvnosti a sledování chování uživatelů. Součástí Instagramu je služba Insights, vestavěný nástroj na měření základních údajů vašeho účtu.
Instagram Insights
Abyste mohli měřit návštěvnost vašeho účtu pomocí služby Insights, musíte vlastnit na Instagramu firemní účet. V Instagram Insights můžete sledovat spoustu důležitých informací o vašich odběratelích, návštěvnících a výkonu vašich příspěvků. Můžete zjistit jednotlivé údaje jak pro celý váš účet, tak pro každý příspěvek zvlášť a to až 14 dní nazpět.
Jaké údaje na Instagramu byste měli sledovat?
Při analýze údajů Instagram účtu byste se měli soustředit na dvě kategorie údajů.
• Data, která se vztahují k efektivitě provozu celého účtu, jako je míra zapojení, nárůst počtu odběratelů a údaje o publiku (počet odběratelů, demografické údaje, čas kdy jsou odběratelé nejvíce aktivní).
• Data, která se vztahují ke konkrétním příspěvkům, jako je počet zobrazení, dosah a zapojení.
Míra zapojení
Tato hodnota vyjadřuje počet interakcí, (sdílení, lajky, komentáře) které uskutečnili vaši odběratelé v poměru k jejich počtu. Čím více odběratelů máte, tím je těžší udržet vysokou míru zapojení. Pro udržení vysoké míry zapojení komunikujte se svými uživateli co nejvíce, odpovídejte na komentáře, pořádejte soutěže a pravidelně přidávejte obsah.
Nárůst počtu odběratelů
Tento údaj vám ukazuje, jak přibývají odběratelé v čase. Sledujte, kdy přibývají odběratelé nejvíce a naplánujte na tuto dobu přidávání příspěvků.
Údaje o publiku
Instagram Insights poskytuje základní informace o demografii odběratelů: rozdělení podle pohlaví a věku, geografického umístění a času, kdy jsou na Instagramu aktivní. Seznamte se se zájmy a zvyky vašeho publika, abyste dokázali zveřejňovat cílenější a zajímavější obsah ve správném čase.
Počet zobrazení
Údaje o zobrazení ukazují, jak účinně propagujete svůj obsah. Využitím dobře vybraných a relevantních hashtagů zajistíte, že vaše fotografie a videa osloví široké publikum a přivedou nové odběratele.
Dosah
Počet uživatelů, kteří viděli váš příspěvek nebo příběh v daný den.
Zapojení
Míra zapojení neboli angažovanosti je nejdůležitější metrikou, kterou byste měli na svém Instagram účtu sledovat. Sledujte lajky, sdílení a komentáře, abyste zjistili, které příspěvky získávají nejvíce interakcí, a podle toho přizpůsobte svou publikační strategii.
Celá kategorie Sledující na Instagramu / Instagram followers