Nově můžete zaplatit až po dodání služby a jen v případě spokojenosti!
Všechny Joby / Tvorba a návrh loga

Nejprodávanější

Textové nebo grafické logo?

Pokud zadáváme tvorbu firemního loga nebo se jej sami snažíme vymyslet, je důležité se rozhodnout, jestli by mělo mít grafickou nebo textovou formu. Obě varianty mají své výhody i nevýhody.

Textové logo

Jak název napovídá, textové logo obsahuje název společnosti, který si zákazník může přečíst. Výhodou textového loga je, že může být prezentováno v různých formách, tvarech, barvách a velikostech podle požadavků firmy. Mezi výhody textových log dále patří:

Jednoduchost

Textová loga jsou jednoduchá a většina zákazníků je dokáže snadno pochopit. Neobsahují žádné skryté významy a jsou velmi snadno zapamatovatelná pro zákazníky kdekoli na světě.

Textové logo je snadno rozpoznatelné

Díky tomu, že logo obsahuje pouze text, zákazníci jej snadno rozeznají. Grafickým logům oproti tomu trvá mnohem déle, než se dostanou do obecného povědomí natolik, aby byly stejně rozpoznatelné.

Grafické logo

Tento typ loga je tvořen grafickým symbolem nebo ikonou. Grafické návrhy log jsou poměrně oblíbené, protože dokážou snadno přitáhnout pozornost zákazníků. Proto některé z nejúspěšnějších světových firem používají jednoduchá grafická loga k vytvoření silného image značky. Jedním z nejznámějších příkladů úspěšného grafického loga je například "fajfka", kterou používá značka Nike.

Grafické logo si zákazník lépe zapamatuje

Výhodou grafických log je to, že zanechávají v myslích zákazníků trvalejší dojem. Grafický symbol si totiž snáze zapamatujete než text. Na druhou stranu, než se grafické logo stane natolik známým, že si k němu okamžitě přiřadíme firmu, trvá mnohem déle.

Který typ loga je lepší pro váš byznys?

Každá úspěšná firma musí mít jedinečné logo, se kterým si ji zákazníci budou spojovat. Pokud se snažíte prodat své výrobky nebo služby bez současného budování značky, pravděpodobně nebudete dlouhodobě úspěšní. Textová i grafická loga mají své výhody i nevýhody. Je těžké říci, jestli je lepší textové nebo grafické logo, protože některé úspěšné firmy používají oba typy, aby svou značku co nejvíce zpopularizovaly. V případě, že se nemůžete rozhodnout, měli byste požádat o radu profesionálního grafika. Ten vám dokáže navrhnout několik možností, ze kterých si budete moci vybrat.

Celá kategorie Tvorba a návrh loga